Publikace

Dobrý v posteli, dobrá v posteli?!

12.07.2009, autor článku: MUDr. Zlatko Pastor

Mně se to také moc nezamlouvá a navíc to označení „sexuální kvalita“. Můžeme tomu také říkat výkonnost, efektivita, kapacita a všelijak jinak. Podstata je stejná, nálepka jiná. Je to skoro jako když si kupujeme ledničku a vybíráme tu s nejvyšším výkonem a kapacitou. Za svoje peníze chceme přece to nejlepší a ve vztahu hledáme také top kvalitu, samozřejmě. Tam je to ovšem složitější!

 

V době, kdy skoro vše měříme úspěchem a výkonem, splývají u mnohých rozdíly mezi podstatným a konzumním. Unifikovaná normativní měřítka se přesouvají i do našich ložnic. Doba velí: „obstát, vyhrát a být nejlepší“. Selhání je prohra a úspěšní přece vyhrávají. Proto soutěžíme sami před sebou i těmi druhými. „Jaký jsem byl?“, slýchají ženy po sexu, a chraň je Bůh říci něco jiného něž „bylo to báječné, miláčku, jsi dokonalý, nic takového jsem ještě nezažila.“
Muži jsou soutěživější a promítají to i do sexu, postel je pro ně kolbištěm, arénou lásky. Chtějí obhájit roli "nadsamce", předvést se, prostě být dobří v posteli. Jako by platilo „dobrý v posteli, dobrý v životě“. Hysterie úspěšnosti a výkonnosti vplula i do našich matrací a peřin.
Sex je důležitý, ale jeho kvalita se neměří centimetry, minuty ani počty orgasmů. Otroctvím uniformnosti jsme vtaženi do prefabrikovaných klišé, jak má vypadat správný sex. Orál, manuál, vaginál, anál, orgasmus jeden druhý, o.k. , bez ztráty bonifikace, náš handicap je skvělý a jdeme spát! Skoro jako když si přečteme návod k obsluze pračky, namačkáme správné knoflíky a čekáme, že se to rozjede podle instrukcí. A světě zboř se, pokud ne!
Lidé dělají to, co vidí a slyší kolem sebe. Aby také ne. Hrne se to odevšad. Skoro v každém časopise si přečtete pět zaručených rad jak dovést ženu na Olymp rozkoše. Prý stačí najít ten správný bod, třeba B nebo R! V zásobě jsou i jiné, často ani nestačí všechna písmena řecké a latinské abecedy, dokonce i když k nim přidáte tu arabskou i azbuku. Lidé zbožňují jednoduchá řešení. Hlavně ať to není komplikované, je to rychlé a nemusím pro to nic dělat.
Doktoři šaškují v reklamě na báječný sex, zázračný prášek funguje na všechny: muže, ženy, domácí zvířata. Jeden nesmysl střídá druhý, boj proti nim je marný. Zkrátka: blud přestává být bludem, když ho sdílí většina, jak říká jeden hezký citát. Ať žije reklama! Kdo se v tom má vyznat? Každý má to, co si zaslouží.
Muže stresuje sexuální neúspěch více než ženy. Jsou zranitelnější, erekce se totiž předstírá daleko hůře než ženský orgasmus. A ženy jsou dnes přísnější. Každá dnes už přesně ví, jaká má být délka, tuhost, průměr, jak to má správně vypadat. Zkouší, měří, hodnotí. Také chtějí kvalitu, zkrátka si užít. Honbou za dokonalostí a super zážitky nám ovšem může uniknout to podstatné! Stejně jako když v létě ležíte ve dvou na palouku a promýšlíte zda se vychýlila Polárka ze své hvězdné trajektorie a funguje-li vše podle astronomických ročenek, vám může uniknout, že ležíte pod krásnou letní oblohou. 

<< zpět  na seznam článků